Актуальність досвіду



«Практичні аспекти впровадження технології діяльнісного підходу на уроках  математики  в рамках науково-педагогічного проекту «Росток»

Реформування змісту системи освіти в Україні  викликає необхідність якісних змін у формах та методах навчально-виховного процесу, спрямованих на формування загальнонавчальних компетентностей учнів.  Сучасна школа повинна не лише дати учням повний обсяг знань, вмінь, але й сформувати людину, здатну творчо мислити, приймати рішення, мати свою позицію, брати на себе відповідальність, адаптуватись до умов життя, здатну до мобільності, швидкої зміни соціальних ролей, тобто бути людиною компетентною.
Актуальність  представленого досвіду  «Практичні аспекти впровадження технології діяльнісного підходу на уроках  математики  в рамках науково-педагогічного проекту «Росток» полягає у використанні діяльнісного підходу в навчально-виховному процесі, що  сприяє формуванню загальнонавчальних компетенцій учнів, досягненню мети якісної освіти, конкурентоздатної, спроможної забезпечити кожній дитині можливість ставити і досягати певних цілей, творчо самоутверджуватися в соціумі, в житті.
У новій редакції Державного стандарту загальної початкової освіти мета освітньої галузі «Математика» вже визначена як «формування предметної математичної і ключових компетентностей, необхідних для самореалізації учнів у швидкозмінному світі».[1] Предметна математична компетентність в ній розглядається як «особистісне утворення, що характеризує здатність учня створювати математичні моделі процесів навколишнього світу, застосовувати досвід математичної діяльності під час розв’язування навчально-пізнавальних і практично зорієнтованих задач». [1]
Іноді можна почути, що матема­тика складна, суха і нецікава на­ука. Людей, які люблять матема­тику, це вражає й ображає. Мате­матика сувора, але красива й гли­бока, як чиста криниця. А за­вдання вчителя і полягає в то­му, щоб розкривати перед учня­ми її емоційний бік, чуйну і врод­ливу стать.
Кожен учитель прагне до того, щоб його учні були успішними людьми, а без знань, без уміння самостійно вчитися і вдосконалюватися неможливо самореалізуватися.  
На мою думку, саме уроки математики дають виключні можливості прищеплювати інтерес до творчих пошуків, виховувати у дітей бажання шукати нові, кращі шляхи та способи розв’язання нестандартних задач, нестандартних розв’язань традиційних задач та особлива організація способу здобуття знань є важливими складовими на шляху розвитку творчих здібностей учнів. 
А як навчити дитину вчитися? Певно, це найважливіша проблема освіти. Найбільш досконалою технологією, на мій погляд, є технологія діяльнісного методу, що реалізується при викладанні математики за програмою розвитку дітей «Росток». Досліджувана проблема є актуальною, тому й була мною вибрана.  
Програма «Росток» – це програма розвивального навчання, а для всіх теорій розвивального навчання поняття діяльності є основним.
Створюючи концепцію науково-педагогічного проекту «Росток» Л.Г. Петерсон, І.Г. Липатнікова, Т.О. Пушкарьова спирались на дослідження Д.Б. Ельконіна, П.Я. Гальперіна, В.В. Давидова, праці яких стали основою теорії розвиваючого навчання. Величезне значення  має наукова спадщина Л.С. Виготського, який одним з перших увів у психологічну теорію поняття діяльності і виклав основи творчої діяльності дитини. За його словами: «Творча діяльність – така діяльність, яка створює щось нове». [2]
Метою мого досвіду є створення необхідних умов для формування загальнонавчальних компетентностей учнів на основі діяльнісного підходу, виявлення позитивного впливу діяльнісного підходу на процес формування загальнонавчальних компетентностей учнів у ході навчально-виховного процесу, спроектованого на принципах програми розвитку дітей «Росток» на уроках математики.
Об’єктом дослідження є учасники навчально-виховного процесу та сам педагогічний процес, побудований на засадах діяльнісного підходу до організації навчання і виховання в межах  програми розвитку дітей «Росток».
Предметом дослідження є процес формування загальнонавчальних компетентностей учнів на засадах діяльнісного підходу до організації навчання і виховання в межах програми розвитку дітей «Росток».

Комментариев нет:

Отправить комментарий